Najpiękniejsze opowieści. Kubuś i Przyjaciele

 

Najpiękniejsze opowieści. Kubuś i Przyjaciele

INFORMACJE OGÓLNE

Autor:  -

Tytuł: Najpiękniejsze opowieści. Kubuś i przyjaciele

Liczba stron: 320

Wydawnictwo: Egmont

Kategoria: Lit. dziecięca

Tłumaczenie: wielu tłumaczy

ISBN: 978-83-281-0377-1

OPIS

"Najpiękniejsze opowieści. Kubuś i Przyjaciele" to książka skierowana do młodszego czytelnika. Jest to zbiór opowiadań z uniwersum Kubusia Puchatka, która z pewnością spodoba się każdemu dziecku, ponieważ oprócz historii przedstawionej w książce, można ją także zobaczyć dzięki masie ilustracji znajdujących się w środku.

Być może ta pozycja jest dla Twojego dziecka, wnuka, młodszego rodzeństwa, a może dla Ciebie? Nigdy nie jest za późno by sięgnąć po książkę dla dzieci! Czasem, aby się zrestartować, to właśnie takie pozycje są jak najbardziej wskazane!

MOJE WRAŻENIA

Kiedy byłam mała, jedyną książką dla dzieci jaką miałam był Król Lew i Mulan.

Po za tym kiedy byłam dzieckiem, większość czasu spędzało się po za domem z rówieśnikami, bawiąc się w przeróżne gry. Chowanego, podchody, guma, czekolada, gra w palanta... Raczej nikt wtedy nie myślał o tym, by siedzieć z nosem w książce... Co zatem stoi na przeszkodzie, by po książki dla dzieci sięgnąć kiedy jest się już dorosłym człowiekiem? Nic!

Z tego właśnie powodu dzisiaj chciałabym przedstawić Wam książkę „Najpiękniejsze opowieści. Kubuś i Przyjaciele”, którą jakiś czas temu kupiłam w Biedronce bo chciałam mieć na swoich regałach coś, co kiedyś być może będę mogła czytać dzieciakom szykującym się do snu.

Książka „Najpiękniejsze opowieści. Kubuś i Przyjaciele” nie jest w całości jednym opowiadaniem. To zbiór kilku krótszych historii osadzonych w uniwersum Kubusia Puchatka, gdzie razem z głównym bohaterem pomagamy jego przyjaciołom lub też jego przyjaciele pomagają Kubusiowi. Będziemy mieli okazję wejść do domu Tygryska, zobaczyć, co takiego w swoim ogródku posadził Królik, lub też zasięgnąć porady u Sowy. 

"Nosek służy do wąchania kwiatuszków z ogrodu. Buzia lepsza jest, bo służy do jedzenia miodu."

Pozycja ta jest przepełniona przepięknymi ilustracjami, które idealnie obrazują sytuację przedstawioną w tekście. Ta książka wręcz się prosi, by zarówno ją czytać jak i na bieżąco śledzić to, co dzieje się po tej wizualnej stronie. 

Książka „Najpiękniejsze opowieści. Kubuś i Przyjaciele” oprócz opowiadań zawiera także rymowanki. Krótkie, wesołe teksty, które bardzo łatwo można zapamiętać. 

Nie chciałabym zagłębiać się zbyt mocno w fabułę tych opowiadań. Bardziej zależy mi na tym byście sami sięgnęli po tę pozycję. Nie dlatego, że koniecznie musicie ją przeczytać, ale byście chwycili coś naprawdę mocno lekkiego. Pamiętajmy, że ta książka jest pozycją dla dzieci. Nie opadnie Wam szczęka ze zdziwienia, akcja nie będzie budować napięcia... Potraktujcie to raczej jak powrót do lat młodości gdzie ważniejsze od ekranu monitora było to, czy Wasz kolega będzie mógł wyjść na dwór, by się z Wami pobawić.

Książka „Najpiękniejsze opowieści. Kubuś i Przyjaciele” nie jest pozycją obowiązkową, którą koniecznie musicie mieć na półce w domu lub bez której zawali Wam się świat, jednak jeśli na prawdę chcecie zresetować swoją głowę, to ta przyjemna ponad trzystu stronicowa książka będzie w sam raz. Takie małe co nieco dla spragnionych wytchnienia. 

OKŁADKA

Jak już wspomniałam wcześniej, książka jest jednym wielkim arcydziełem i przedsmak tego można zauważyć na okładce właśnie. 

Tło tej pozycji jest pomarańczowe, natomiast na środku grafiki widać Kubusia, który siedzi na grzbiecie Kłapołuchego. 

Kilka elementów jest tu pozłacanych. Tytuł książki znajduje się w górnej części ilustracji. Sama okładka nie ma twardej oprawy ale także nie jest miękka. Powiedziałabym, że jest pośrodku. 

Tylna strona przedstawia radosnego Tygryska na tle przyrody. Grafika jest bardzo zbliżona do tej, którą widać na przodzie. Jakie są Wasze odczucia? Podoba Wam się ta ilustracja? Dajcie znać w komentarzach.

MOJA OCENA

Fabuła: 5/5

Bohaterowie: 5/5

Język: 5/5

Zakończenie: 5/5

Wrażenia wizualne: 4/5

*Ocena ogólna: Nie polecam nie odradzam

*ocena ogólna jest oceną SUBIEKTYWNĄ a nie średnią arytmetyczną

You Might Also Like

0 Comments

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!