Colleen Hoover - Hopeless

Tytuł: Hopeless
Autor: Colleen Hoover
Liczba stron: 380
Wydawnictwo: Otwarte
Kategoria: Romans


Czasem odkrycie prawdy może odebrać nadzieję szybciej niż wiara w kłamstwa.

To właśnie uświadamia sobie siedemnastoletnia Sky, kiedy spotyka Deana Holdera. Chłopak dorównuje jej złą reputacją i wzbudza w niej emocje, jakich wcześniej nie znała. W jego obecności Sky odczuwa strach i fascynację, ożywają wspomnienia, o których wolałaby zapomnieć. Dziewczyna próbuje trzymać się na dystans – wie, że Holder oznacza jedno: kłopoty. On natomiast chce dowiedzieć się o niej jak najwięcej. Gdy Sky poznaje Deana bliżej, odkrywa, że nie jest on tym, za kogo go uważała, i że zna ją lepiej, niż ona sama siebie. Od tego momentu życie Sky bezpowrotnie się zmienia.





"Szukałem cię moje całe cholerne życie." Tymi słowami wypowiedzianymi przez Holdera, mogłabym opisać to co czułam kiedy przeczytałam tę książkę. Miażdżąca historia, dwójki nastolatków szukających drogi do własnego szczęścia, zrozumienia swojego życia i odpowiedzi na wiele pytań. 

Zaczyna się pełną parą. Dziewczyna z niewyjaśnionych powodów zaczyna płakać i krzyczeć, przy okazji, demolując pomieszczenie w jakim się znajduje. Dowiadujemy się również, że ma na imię Sky, a chłopak który próbuje ją uspokoić to Holder. Czytając jak to już zwykłam nazywać "mini streszczenie" wiemy, że właśnie te postacie są głównymi bohaterami, jednakże co się stało? Dlaczego Sky rzuca wszystkim czym popadnie? Czy to przez Holdera? To jego nienawidzi? I czemu?...

To były moje pytania po przeczytaniu "pierwszego rozdziału". Piszę w cudzysłowie ponieważ zamiast "rozdział 1" są napisane daty. Książka rozpoczyna się od "Niedziela, 28 października 2012, 19:29"

To co zrobi z Wami ta książka to istne cuda. Będziecie się śmiać, będziecie płakać, będziecie krzyczeć i kontemplować w ciszy to co się stało. Hopeless to paleta wszelkich emocji, których może doznać człowiek. Począwszy od tych okrutnych, bolesnych, skończywszy na niesamowitej euforii, pożądaniu i poczuciu bezpieczeństwa. W jednej chwili można się roześmiać, by linijkę dalej być zmieszanym i zagubionym w sytuacji w jakiej znaleźli się główni bohaterowie - zwłaszcza Sky.

Autorka namiesza Wam w głowie na tyle, że odpowiedzi na pytania dziewczyny będą miały sens dopiero pod koniec książki. Czy można coś przewidzieć? Pewne rzeczy tak, jednak niektóre są idealnie ukryte i mogłoby się wydawać, że są one jedynie dodatkiem do całości, a okazują się mieć kluczowe znaczenie.

Hopeless to opowieść o dziewczynie, która pewnego dnia po raz pierwszy poczuła "to coś" do chłopaka. Jakaś siła przyciągała ją do niego i nie było mocnych, by przestała o nim myśleć. Tajemniczy Holder zaś, wydawał się jakby był chory na schizofrenię ( poważnie :D ) Potrafił być czuły i opiekuńczy, by za kilka chwil stać się agresywnym facetem i z niewyjaśnionych powodów obrażonym na cały świat. Nijak go rozgryzałam, ponieważ jego ciągłe zmiany humoru efektywnie mi to utrudniały. Sky chyba również podzielała moje zdanie. Gubiła się w jego nastrojach, ale to nie przeszkadzało jej być w dalszym ciągu zainteresowaną tym chłopakiem.

"Nie wiem, co o tym myśleć. Zupełnie nie spodziewałam się po kimś takim jak on aż takiej uprzejmości. Może cierpi na rozdwojenie jaźni? Albo jest mutantem, jak Hulk? Lub kimś takim jak doktor Jekyll i pan Hyde? Zastanawiam się, czy Dean nie jest jego miłym wcieleniem, a Holder tym przerażającym. A jeśli tak, to w sklepie z pewnością spotkałam Holdera. Dean podoba mi się o wiele bardziej."

Pewne sprawy wychodzą na jaw, chociaż jest wielu, którzy woleliby ich nigdy nie odkrywać. Sky zaczyna podejrzewać, zaczyna prowadzić śledztwo na własną rękę i kiedy Holder mówi jej przez sen "Kocham Cię Hope", dziewczyna zaczyna snuć domysły. Co to za Hope? Dlaczego ją tak nazwał? Jej wizyta u niego w domu tylko "pogarsza" sytuacje. Sky zaczyna mieć "wizje", niewyraźne obrazy, w których jest małą dziewczynką, dziewczynką która cierpiała i dzięki swojej matce Karen jest szczęśliwa. Dzięki przebłyskom pamięci, które powracają nie zawsze w odpowiednim momencie, dziewczyna w końcu poznaje prawdę. Mroczną i przerażającą, jednak ma oparcie w chłopaku - mimo że on również był kimś całkiem innym niż dotychczas myślała.

"Do tej pory nie wierzyłam, że będę w stanie dzielić serce z jakimkolwiek mężczyzną, a co dopiero że oddam mu je w całości."

To piękna, pełna humoru, jak i scen po których człowiekowi napływają do oczu łzy. Opowieść o miłości, która nie ogranicza się jedynie do miłości pomiędzy kobietą, a mężczyzną. Sama nie potrafię dokładnie ująć słowami jak ta książka na mnie wpłynęła, ale wiem, że takie właśnie pozycje powinny pojawiać się na rynku wydawniczym. Nigdy nie będę żałować ani złotówki wydanej na Hopeless, ponieważ dzięki niej mogłam wejść w życie Sky, spojrzeć jej oczami, na wszystko co jej się przydarzyło. Razem z nią się śmiać i cierpieć. 

Niech tym razem okładka Was zwiedzie ponieważ to jedynie wierzchołek góry lodowej, tego co znajduje się w środku. Ta pozycja zmiażdży Wasze serca i dusze na wiele sposobów, jednak warto.

Moja ocena: Koniecznie musisz przeczytać
Książka bierze udział w wyzwaniach: 



 ( 2 pary rąk? :D )

 (2,4 cm)

You Might Also Like

14 Comments

  1. Kolejna dobra opinia, a ja jeszcze jej nie czytałam. Najwyższa pora to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, robi spore wrażenie ta książka, ale moim zdaniem tylko częściowo. Jednak sporo w niej niespójności i nielogiczności. Ale czyta się dobrze, a to już coś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tej autorce i o tej książce było głośno przez jakiś czas, ale jakoś nie mam ochoty na jej książki... może kiedyś ;)

    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja mam ostatnio fazę na takie książki :) a uwiodła mnie okładka :)

      Usuń
  4. No cieszę się, że masz identyczne zdanie o tej książce jak ja :D
    Zgadzam się w 100 % :)

    Moja opinia:
    http://przezpiekneokulary.blogspot.com/2014/07/hopeless-colleen-hoover.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja cieszę się, że Ty się cieszysz i dałaś namiary na swoją opinię. Jestem leniwa i nie chce mi się szukać, a tak mam pod nosem i mogę sobie poczytać :)

      Usuń
  5. Ejjj musisz mnie tak kusić Ty niedobra? Nie dość,że na fb to jeszcze tu? Gosia no!!!! Mam ochotę na tę książkę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Psierasiam zachowałam się jak gównarzeria więcej nie będę :*
      a na fb nie wzgardzę powtórką :D fajnie się pisało :D

      Usuń
  6. Jestem bardzo zadowolona z lektury tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hopeless zalicza się do moich najlepszych zakupów... nie spodziewałam się, że jest aż taka dobra (moim zdaniem)

      Usuń
  7. 10/10? No pewnie, mało kto ocenia tę książkę niżej. Dlatego i ja muszę ją przeczytać, najlepiej jeszcze przed premierą drugiej części. Każda przeczytana recenzja utwierdza mnie w przekonaniu, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest cudowna, przeczytałam ją już dwa razy i nie zamierzam na tym skończyć . Zrobiła z moim sercem milion rzeczy, niesamowita dawka emocji. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z góry przepraszam za prywatę, ale na moim blogu właśnie opublikowałam filmik, nad którym pracowałam ponad miesiąc i realizacja którego zajęła mi ogromnie dużo czasu, dlatego będę bardzo wdzięczna jeżeli zajrzysz, a być może jeżeli oczywiście Ci się spodoba, to szepniesz o nim słówko znajomym . Jeszcze raz przepraszam :)
    Pozdrawiam,
    Esa:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Historia jest całkiem niezła, ale mnie niczym nie zaskoczyła - podejrzewałam, że zakończenie będzie takie a nie inne.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!