Brittainy C. Cherry - Art & Soul

Brittainy C. Cherry - Art & Soul
 

INFORMACJE OGÓLNE

Autor: Brittainy C. Cherry

Tytuł: Art & Soul

Liczba stron: 390

Wydawnictwo: Filia

Kategoria: Literatura piękna

Tłumaczenie: Katarzyna Agnieszka Dyrek

ISBN: 978-83-8075-087-6

OPIS

W książce "Art & Soul", którą napisała Brittainy C. Cherry mamy dwójkę głównych bohaterów - Arię Watson oraz Leviego Myersa. Oboje nie mają łatwego życia. Każde z nich boryka się ze swoimi problemami, jednak wspólne zajęcia, szkoła, a w końcu nawet przyjaciele, sprawią, że tych dwoje połączy coś więcej niżeli jeden szkolny projekt.

Ta książka zaskakuje, przedstawiając losy bohaterów w niecodzienny sposób. Niejeden czytelnik spodziewać się będzie przewidywalnego romansu, ale czy tak na prawdę będzie wyglądać "Art & Soul", którą napisała Brittainy C. Cherry?

Jeśli chcecie poznać historię dwójki młodych osób, których życie nie było usłane różami, jednak starają się docenić nawet najdrobniejszą przyjemność, to ta pozycja zdecydowanie będzie dla Was!

MOJE WRAŻENIA

Zastanawiam się, jaką recenzję napisałabym na temat tej książki, gdybym sięgnęła po nią tuż po jej zakupieniu czyli jakieś sześć lat temu. Jak odebrałabym treść tej pozycji i co byłoby dla mnie w niej najważniejsze. Czy czułabym się rozczarowana? A może wręcz przeciwnie, "Art & Soul", którą napisała Brittainy C. Cherry stałaby się jedną z lepszych książek, które przeczytałam?

Wydaje mi się, że moja opinia na temat tej pozycji, byłaby o wiele niższa i nie skupiłabym się na tym, o czym była treść, a raczej na tym, o czym nie była. Co w takim razie się zmieniło?

Nie będę ściemniać. Poleciałam na okładkę. Byłam przekonana, że taka ilustracja może oznaczać tylko jedno - romans jakich wiele. Jakie było moje zdziwienie, kiedy zamiast tego otrzymałam historię dwójki młodych ludzi, których życie nie oszczędziło. Autorka już na samym początku przestaje bawić się w kotka i myszkę i rzuca w nas bombą w postaci informacji, że dziewczyna jest w ciąży. Z kim? Kiedy do tego doszło? Jak powiedzieć o tym rodzicom? Ta historia ledwo się zaczęła, a już życie głównej bohaterki staje się dosyć trudne.

"Jedna prawda boli znacznie mniej niż tysiąc kłamstw..."

Levi natomiast postanawia zamieszkać tymczasowo ze swoim ojcem, by poznać go nieco bliżej. Co zatem wydarzyło się w przeszłości, że ich więź osłabła? Dlaczego chłopak postanowił opuścić swoją matkę mimo że zdawał sobie sprawę z jej stanu psychicznego? W tej książce znaleźć można wiele wątków, gdzie decyzje do podjęcia, nie należą do najprostszych i najprzyjemniejszych. Niczym Wiedźmin, trzeba wybrać mniejsze zło, ponieważ bycie neutralnym w ogóle nie wchodzi w rachubę. 

Drogi tych dwoje skrzyżują się wielokrotnie, jednak najbardziej ich relację umocni wspólny projekt o tytularnej nazwie "Art & Soul". Wykonanie tego projektu będzie polegało na połączeniu sztuki malarskiej ze sztuką muzyczną, w jedną całość i trzeba powiedzieć, że autorka umieściła w tej pozycji na prawdę sporo sztuki.

Na samym początku napisałam, że sześć lat młodsza ja napisałaby nieco mniej pozytywną recenzję tej książki. Dlaczego? Wydaje mi się, że z powodu własnych oczekiwań. Byłam przekonana, że jest to zwyczajny romans, young adult, gdzie spotyka się dwoje młodych ludzi i zakochują się w sobie bez pamięci. Okazuje się, że Brittainy C. Cherry w swojej książce "Art & Soul" zawarła coś o wiele ważniejszego niż motylki w brzuchu i problemy szkolnych dzieciaków, którzy nie wiedzą w co się ubrać na domową imprezę u jednego ze swoich kolegów.

"Jako rodzice dokonujemy wyborów. Podejmujemy trudne decyzje, których nie chcemy. Dajemy sobie radę z najtrudniejszymi rzeczami. Pozwalamy dzieciom się nienawidzić, jeśli ma to dla nich znaczyć lepsze życie."

Czytając ją będąc nieco starsza, dostrzegam tutaj o wiele więcej rzeczy, na które warto zwrócić uwagę i o których warto pisać. Mamy tutaj chociażby wątek ciąży. Ciąży, która nie została pozytywnie przyjęta przez rodziców przyszłej matki, ani też przez chłopaka, z którym jest to dziecko. Jest wątek dziewczyny, z której każdy się nabija, a także ciężko chorego mężczyzny, któremu wydaje się, że nie jest już nic w stanie naprawić.

"Art & Soul", którą napisała Brittainy C. Cherry jest książką bardzo emocjonalną, poruszającą wiele trudnych spraw, które dotykają młodych ludzi. Spodziewałam się po tej pozycji banalnego romansu, gdzie najpierw główni bohaterowie poczują motylki w brzuchu, potem się pokłócą by na koniec znów być razem. Okazało się, że ta książka ma w sobie o wiele cięższy kaliber, którego nie doceniłabym kilka lat temu.

Chciałabym polecić "Art & Soul" osobom, które nie szukają taniego romansidła. Osobom, które chcą poczytać o trudnych, życiowych wyborach i ich skutkach. Uważam, że to dobra opcja dla tych, którzy lubią słodko-gorzkie zakończenia i wątek romantyczny jedynie w tle i to bardzo, ale to bardzo okrojony. Pozycja ta zaskoczyła mnie swoją złożonością, ale także tym jak zwykłe, ludzkie i niekiedy trudne potrafi być życie.

"Problem z przyszłością, a nawet z przeszłością polega na tym, że one teraz nie istnieją. Jeśli zbyt mocno skupimy się na tym, co było, lub zbyt intensywnie będziemy myśleć o tym, co będzie, przegapimy nasze obecne pragnienia, rzeczy, które chcemy tu i teraz."

Autorka nie oszczędza głównych bohaterów. Nie daje im super mocy, ani przywilejów. Nie są to szczęśliwe dzieciaki, którym wszystko się udaje, a wręcz przeciwnie, ma się wrażenie, że człowiek nie jest w stanie znieść tyle co oni. Wydaje mi się, że tego typu pozycje muszą trafić na podatny grunt i na osoby, które lubią tak rzeczywisty i zwykły obraz przedstawienia świata. Tym razem książka nie wpasowała się w moje gusta czytelnicze, jednak doceniam ją z punktu kreacji bohaterów, świata w jakim przyszło im żyć i całej tej otoczki, która buduje fabułę, dając jej namacalny kształt.

Wierzę, że znajdą się osoby, które pokochają historię Arii, Leviego, ale także ich przyjaciół i rodzin, gdyż również ich losy są tutaj przedstawione w bardzo ciekawy i nie męczący sposób. Może to właśnie książka, którą powinniście przeczytać? Dajcie znać, czy zdecydujecie się sięgnąć po "Art & Soul" napisaną przez Brittainy C. Cherry!

OKŁADKA

Główny powód dlaczego ta książka znalazła się na mojej półce. Na okładce widnieje para ewidentnie zakochanych w sobie ludzi. Mamy tu dziewczynę z rozpuszczonymi włosami, której prawa strona głowy jest wygolona. Wpatruje się ona intensywnie w chłopaka, który delikatnie ujmuje jej podbródek. Na jego dłoni widać dwa tatuaże. 

Jeden z nich to oko, natomiast drugi nie jest zbyt widoczny, by można było napisać, co przedstawia. Oprócz nich tak za bardzo nie ma więcej widać na zdjęciu.

Imię oraz nazwisko autorki widnieje w dolnej części grafiki, natomiast tytuł książki nieco wyżej. Okładka przyciąga wzrok, zwłaszcza, że elementy, o których wspomniałam wcześniej, pojawiają się w książce, jako opis głównych postaci, przez co często spoglądałam na ilustrację, by sobie wyobrazić jak wygląda Aria czy też Levi. 

Czy to jest ten rodzaj okładki, który lubicie? Ja jestem jak najbardziej na tak, aczkolwiek, okładka nieco zmyliła mnie jeśli chodzi o treść.

MOJA OCENA

Fabuła: 4/5

Bohaterowie: 5/5

Język: 4/5

Zakończenie: 4/5

Wrażenia wizualne: 5/5

*Ocena ogólna: Warto przeczytać

*ocena ogólna jest oceną SUBIEKTYWNĄ a nie średnią arytmetyczną

You Might Also Like

0 Comments

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!