Debora Geary - Nowoczesna czarodziejka

Debora Geary - Nowoczesna czarodziejka


INFORMACJE OGÓLNE

Autor: Debora Geary

Tytuł: Nowoczesna czarodziejka

Liczba stron: 269

Wydawnictwo: Helion

Kategoria: Fantastyka

Tłumaczenie: Olga Kwiecień

ISBN: 978-83-283-0257-0

OPIS

Lauren świetnie sobie radzi jako agentka nieruchomości w Chicago. Jest na tyle dobra, że udaje jej się sprzedać mieszkanie parze, która miała dosyć spore wymagania, natomiast przedstawiony im obiekt w ogóle nie figurował na liście domów, które mieli oglądać.

Tymczasem na drugim wybrzeżu USA, kilka czarodziejek postanawia zorganizować portal dzięki, któremu będą mogły porozumiewać się na odległość, a co najciekawsze, werbować inne czarownice na czat. Jest on zaprogramowany w taki sposób, że ma dodawać osoby, które mają magiczne zdolności.

Pewnego dnia do czatu dołącza nieświadoma niczego Lauren, której kobiety tłumaczą, gdzie się znalazła. To zabawna historia, w którą kobieta nie do końca wierzy, jednak gdy spotyka przysłanego do niej mężczyznę, powoli zaczyna wierzyć w to, że na świecie są osoby, które potrafią władać magią, a ona może do nich należeć.

Jak potoczą się losy Lauren? Czy kobieta faktycznie ma magiczne zdolności? Kim jest mężczyzna przysłany przez trzy zwariowane panie z czatu? Przekonajcie się sami, czytając tę pozycję!

MOJE WRAŻENIA

Kiedyś pochłaniałam wszystko, co miało w sobie słowo "Fantastyka". Tak było również w tym przypadku. Książkę "Nowoczesna czarodziejka", którą napisała Debora Geary, znalazłam w jednej z miejskich księgarni. Przeczytałam opis tej pozycji, który mnie zainteresował i tak oto ją kupiłam.

Historię przedstawioną w tej pozycji przeczytaliście kilka linijek wyżej, więc nie będę się powtarzać. Skupię się zatem stricte na tym, jakie wrażenie wywarła na mnie ta pozycja.

Na początku miałam pewien problem by wejść w świat przedstawiony przez autorkę. Kilka pierwszych stron męczyłam na prawdę dosyć długo, jednak kiedy fabuła zaczęła się rozkręcać, ja również stałam się bardziej zainteresowana tą historią.

Obawiałam się, że w książce "Nowoczesna czarodziejka", którą napisała Debora Geary, autorka przedstawi nam świat w którym żyje Lauren, a później totalnie o nim zapomni, kiedy główna bohaterka zacznie zadawać się z czarodziejami. Jakie było moje pozytywne zaskoczenie, gdy tak na prawdę pisarka połączyła oba te światy na tyle mocno, że wręcz oba wgryzły się w siebie!

"Była bardzo ciekawa, kim jest ten czarodziej, którego poznała jej przyjaciółka. Magia umysłu i latające talerze. I czytanie myśli. Obiad zapowiadał się fascynująco."

Nie tylko Lauren odkryła w sobie moce, o których nie wiedziała, ale także jej przyjaciółka znalazła coś (a raczej kogoś) kogo się nie spodziewała. Podobało mi się, że autorka nie tylko skupiła się na życiu głównej bohaterki, lecz przedstawiła nam także życie osób pobocznych, które otaczają Lauren, budując w ten sposób bardziej realistyczny świat.

Możemy dowiedzieć się na prawdę sporo o przyjaciółce kobiety - Natalii, o jej relacjach z rodzicami, jej marzeniach i pasjach, a także jej charakterze. Poznajemy także rodzinę mężczyzny - Jamie'go, który odwiedził Lauren,. by sprawdzić czy jest czarodziejką. Autorka pokazuje nam jak wygląda prawdziwa, czarodziejska rodzina, jak więzy rodzinne potrafią być silne, a dzieciaki od małego są uczone akceptacji i okazywania wsparcia drugiej osobie.

Główna bohaterka musi sobie przyswoić wiele informacji na swój temat, które nie tylko dla niej są czymś nowym. Okazuje się, że w tej z pozoru nieświadomej niczego kobiecie, drzemie potężna moc, która jest wsparciem dla czteroletniego Aervyn'a, który już jako dziecko jest bardzo silnym czarodziejem.

"- Kochanie, czy sam rzuciłeś to zaklęcie na wujka Jamiego, czy kotś ci pomagał? - zapytała Jennie, spoglądając na Aervyna.
Aervyn nie był głupi i od razu wskazał na swoją wspólniczkę.
- Nie, Lauren mi pomogła"

Mamy tutaj dużo nauki, dużo poznawania własnych możliwości i dużo zmian w życiu każdej z postaci. Książka "Nowoczesna czarodziejka", którą napisała Debora Geary jest bardzo dobrym wprowadzeniem do świata przedstawionego przez pisarkę. Czytało mi się ją bardzo dobrze, mimo że na początku miałam pewien problem z wejściem w ten świat. Autorka wykreowała świetnych bohaterów, których poznajemy praktycznie z kartki na kartkę.

Pozycję tę poleciłabym komuś, kto lubi nienachalną fantastykę. Gdzie autor nie rzuca nam w twarz z zaskoczenia magicznych zwierząt, latających dywanów czy gadających kotów. Magia występująca w tej książce jest subtelna, a sami czarodzieje starają się ją używać w sposób niezauważalny dla osób niemagicznych.

Z przyjemnością sięgnę po kolejną część przygód Lauren, zwłaszcza, że w pierwszym tomie wydarzyło się na prawdę wiele zmian dla wielu osób występujących w tej historii. Mimo że fabuła przedstawiona przez autorkę nie jest dynamiczna i nie trzyma czytelnika w napięciu, jest w tej pozycji coś, co sprawia, że jestem niesamowicie ciekawa, co wydarzy się później. Czy z Wami będzie lub było tak samo? Dajcie znać jeśli przeczytacie tę książkę!

OKŁADKA

To, co sprawiło, że sięgnęłam po tę książkę, rozpoczęło się od... spojrzenia na nią. Grafika jest kolorystycznie monotonna. Mamy tutaj różne odcienie czerwieni. Na ilustracji widać tańczącą kobietę, na tle księżyca w pełni.

Tak do końca nie kojarzę, by podobna scena działa się w książce, jednak okładka przypadła mi do gustu. Tytuł książki znajduje się na górze, natomiast imię i nazwisko autorki na dole.

Książka "Nowoczesna czarodziejka", którą napisała Debora Geary ma estetyczną oprawę graficzną, nie narzucającą się, bez zbędnych upiększeń, która mi się spodobała. Jak jest w Waszym przypadku? Dajcie znać w komentarzach! 

MOJA OCENA

Fabuła: 4,5/5

Bohaterowie: 4,5/5

Język: 5/5

Zakończenie: 4,5/5

Wrażenia wizualne: 4/5

*Ocena ogólna: Warto przeczytać

*ocena ogólna jest oceną SUBIEKTYWNĄ a nie średnią arytmetyczną

You Might Also Like

2 Comments

  1. Chętnie się skuszę :) chociaż najpierw będzie "Kwestia winy" Rogali, a potem chyba jakieś romansidło ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat czytam drugi tom tej historii :D ale muszę Cię ostrzec!!! Ona ma w chu części, a nie widziałam na polskim rynku wydawniczym więcej niż te dwie właśnie pierwsze ;/

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!