Remigiusz Maciaszek i Michał Wojtas - Cały ten Rock

Remigiusz Maciaszek i  Michał Wojtas - Cały ten Rock


INFORMACJE OGÓLNE

Autor: Remigiusz Maciaszek i  Michał Wojtas

Tytuł: Cały ten Rock

Liczba stron: 316

Wydawnictwo: Znak Horyzont

Kategoria: Biografia

Tłumaczenie:

ISBN: 978-83-240-4218-0

OPIS

Jak sam tytuł mówi - "Cały ten Rock", jest to książka o Rocku, czyli Remigiuszu Maciaszku. Pozycja ta powinna spodobać się fanom Rocka, którzy mają przed sobą jego pogadankowe filmy, gdzie opowiada przeróżne anegdoty.

Od zwykłej pracy na budowie, aż do zostania jednym z bardziej rozpoznawalnych You Tuberów w Polsce. Jak wyglądało dzieciństwo Remka? Czy było mu łatwo? Za co jest wdzięczny, a czego żałuje?

Życie influencera wcale nie jest taki proste i przyjemne jak wydaje się wielu z nas.

MOJE WRAŻENIA

Ta książka prędzej czy później musiałaby się pojawić na mojej półce. Jako osoba, dla której świat gier nie jest obcy, doskonale wiedziałam kim jest Remigiusz Maciaszek i jak prawdopodobnie może wyglądać jego książka "Cały ten Rock", którą razem z nim napisał Michał Wojtas.

Pozycja ta jest swoistą biografią o Rocku. O jego początkach w Internecie, dzieciństwie, dorastaniu. Z tej książki można wyciągnąć na prawdę sporo informacji o osobie Remigiusza Maciaszka pod warunkiem, że ktoś dopiero go poznaje.

To jest właśnie minus tej lektury. Wszystko o czym opowiada Rock było w pewnym momencie powiedziane na You Tubie, podcaście czy na streamie. Remigiusz nigdy nie krył się z tym, że jego początki w biznesie zaczęły się na budowie. Nigdy nie narzekał na swoją posturę, wręcz sam potrafił mieć do siebie ogromny dystans i w pewien wyważony sposób wyśmiać samego siebie.

"Pewnie wynikało to z tego, że trochę zmienił się mój wygląd, głos. Pojawił się jakiś dziwny wąs, trochę przytyłem i na pewno nie byłem najpiękniejszym przedstawicielem męskiej populacji."

Nie od razu został You Tuberem. Zanim to nastąpiło, wydarzyło się wiele innych rzeczy. Studia, żona, pierwsze dziecko, wiele wcześniejszych miejsc pracy, a wokół tego wszystkiego gdzieś na drugim planie zawsze był ten motyw gier, które towarzyszyły mu praktycznie przez całe życie.

Pierwszy komputer, pierwsza recenzja gry, poznanie Roja, nagrywanie filmów słabym sprzętem, pewne cechy charakteru, które odziedziczył po swoim tacie... to wszystko w późniejszych latach sprawiło, że w chwili obecnej Rock jest jednym z popularniejszych You Tuberów w Polsce, natomiast jego, że tak to nazwę, ekipa JaRocka z roku na rok staje się większa i to właśnie do niej należy chociażby oglądany przeze mnie na Twitchu Nitek, Kycu, czy też Łosiu.

"Starzejesz się Pan. ;) A mi się wstyd przyznać, że dopiero teraz na Ciebie trafiłem. Całkiem przez przypadek (od Łosia), przez gierki."

"Cały ten Rock", którego napisał Remigiusz Maciaszek i Michał Wojtas to swoista dawka informacji, którą zatytułowałabym: "Jak to wszystko się zaczęło".  Książka jest okraszona wieloma zdjęciami z prywatnego archiwum Remigiusza, dzięki czemu możemy zobaczyć Maciaszka na różnych etapach jego życia. Od małego dzieciaka po faceta po czterdziestce. 

Czy ją polecam? Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest taka oczywista. Kiedy czytałam tę książkę, zastanawiałam się, jak ją odbieram. Czy znalazłam w niej coś, co sprawiło, że byłam zaskoczona? Nie. Czy historie opowiadane przez Rocka były dla mnie czymś nowym? Nie.

Był w moim życiu pewien etap, gdzie dzień bez filmu Rocka, był dla mnie dniem straconym. Cała seria GTA V, trochę Simsów, spacery po World of Warcraft no i oczywiście jego pogadanki. To wszystko sprawiło, że dowiedziałam się o nim dosyć sporo tylko dlatego, że gdy Remigiusz zaczyna coś opowiadać to bardzo często odbiega od tematu i dokłada przeróżne ciekawostki ze swojego życia.

Nie mogę jednak powiedzieć, by ta książka nie była dobra. Czytając ją, w pewien sposób słyszałam głos Rocka, który jakby mówił bezpośrednio do mnie. Po za tym nie zapominajmy o tym, że w jej powstaniu brał czynny udział Michał Wojtas, który pełnił rolę zarówno autora jak i obserwatora.

"Miałem też nadzieję, że Michał nie tylko po prostu spisze moje słowa, ale też opowie o tym, co widzi, kiedy się u mnie pojawia. Jak on mnie postrzega w ramach moich opowieści i w ogóle w ramach tego świata, który sobie stworzyłem."

Mógł przedstawić swoje spostrzeżenia na temat Remigiusza. Oboje spędzili ze sobą wiele godzin podczas procesu pisania tej książki, przez co pan Michał mógł na prawdę przekonać się na własnej skórze jaki jest Rock. Jak zachowuje się na co dzień, co go drażni, a co nie. I ta perspektywa była ważna w tej książce. Aby przedstawić Rocka nie tylko z jego perspektywy, ale także kogoś kto przecież na samym początku go nie znał, dopiero poznawał.

Wydaje mi się, że właśnie do takich osób skierowana jest ta książka. Do osób, które dopiero dowiedziały się o istnieniu Remigiusza Maciaszka i chcą go poznać nieco bliżej. Wiele informacji zawartych w książce, może być dla takich czytelników odkrywcze i zadziwiające, a przy tym pozycja ta jest napisana w taki sposób, że czyta się ją z przyjemnością.

To czy chcecie zagłębić się w tę historię zależy tylko i wyłącznie od Was.

OKŁADKA

Ilustracja graficzna idealnie odzwierciedla treść tej książki. Na okładce widnieje twarz samego Remigiusza Maciaszka. Zdjęcie jest czarnobiałe, natomiast pozostałe elementy takie jak tytuł czy też ikonki, które niczym hieroglify informują nas o czym mniej więcej będzie ta pozycja, są żółte.

Wydaje mi się, że "Cały ten Rock", którego autorami są Remigiusz Maciaszek i Michał Wojtas, jest wydany tylko i wyłącznie w twardej oprawie, co w moim odczuciu nadaje tej pozycji elegancji.

Strona wizualna nie razi po oczach. Kolorystyka jest stonowana, grafika minimalistyczna, bez zbędnych dodatków. Ponadto sam fakt posiadania książki, której okładka ma na sobie twarz ulubionego streamera może sprawić, że dla fanów Rocka, może to być niezła gratka! 

MOJA OCENA

Fabuła: - 

Język: 5/5

Bohaterowie: - 

Zakończenie: 4/5

Wrażenia wizualne: 4/5

*Ocena ogólna: Nie polecam nie odradzam

*ocena ogólna jest oceną SUBIEKTYWNĄ a nie średnią arytmetyczną

You Might Also Like

4 Comments

  1. Przy okazji recenzji tej książki, trafiłem na Twój blog pierwszy raz a link do niego jest już w zakładkach Ulubione, dzięki fajny tekst.
    Pozdrawiam.
    RafalVR.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Mam nadzieję, że te moje wypociny Ci się spodobają :) Staram się wrzucać recenzję w każdą sobotę o 10:00.

      Usuń
  2. Czasem to aż wstyd mi się przyznawać, jak mało wiem o świecie 🤣 mignęło mi na FB, że masz nową recenzję: patrzę na okładkę, podjarałam się, że jacyś goście z radia będą mówić o rocku (i o matko, może poznam nowe kawałki, aaa!) I wtedy ty mi wchodzisz całą na niebiesko, że to zupełnie co innego!😜 Aż wejdę na YouTuba z tego wszystkiego 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha toś mnie ubawiła :D aczkolwiek faktycznie :) Rock ma iście radiowy głos hahh :D no ale z drugiej strony skąd mogłaś wiedzieć? Nie na wszystkim człowiek może się znać :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!