J.K. Rowling - Harry Potter i Komnata Tajemnic

Tytuł: Harry Potter i Komnata Tajemnic
Autor: J.K. Rowling
Liczba stron: 356
Wydawnictwo: Media Rodzina
Kategoria: Fantasy

Harry musi się zmierzyć z przerażającym potworem z Komnaty Tajemnic na zamku Hogwart. Otworzyć tę komnatę mógł jedynie prawowity dziedzic Slytherina, a wskutek nieszczęśliwego zbiegu okoliczności podejrzenie pada na Harry'ego... W dodatku jeden z najbliższych przyjaciół bohatera znajduje się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Kto naprawdę wypuścił potwora? Jaka była przeszłość Hagrida? Jakie sekrety skrywa rodzina Malfoya? Odpowiedzi na te pytania szukajcie w drugim tomie przygód Harry'ego Pottera.

Czytając mini streszczenie można dojść do wniosku, że drugi tom przygód Harry'ego Pottera jest jedną wielką tajemnicą. Sam tytuł książki daje nam podejrzenie, że tak właśnie jest... no bo co takiego może ukrywać Hagrid? Czy rodzina Malfoya tylko wygląda na niepozorną? Zdziwicie się jak wiele rzeczy nie zostało opisane w Kamieniu Filozoficznym i jak bardzo świat w jakim się obracamy czytając Pottera jest rozległy i... magiczny.

Drugi tom przygód Chłopca Który Przeżył, od samego początku wprowadza coś nowego. Skrzat domowy! To niepozorne stworzenie narobiło w domu państwa Dursley'ów nie małego zamieszania i mogę Was zapewnić, że nie był to pierwszy i ostatni raz! Bliźniacy Weasley również pokazują swoje mocniejsze oblicze, przyjeżdżając na przykład po Harry'ego latającym samochodem, który jak można się domyśleć jest jednym z pomysłów ich ojca.
W Komnacie Tajemnic Harry już wie jak dostać się na peron 9 i 3/4. Dokładniej poznajemy ulice Pokątną jak i jesteśmy gośćmi w domu Weasley'ów, który zachwyca swoją magiczną aurą i skromnością osób go zamieszkujących. 

Nowy rok szkolny w Hogwarcie również częstuje nas nowościami. Nowy nauczyciel obrony przed czarną magią raz mnie irytował, a drugim razem współczułam mu jego bezgranicznej głupoty. Czas leci szybko, zaś akcja z kartki na kartkę robi się coraz dynamiczniejsza. 

Jak zwykle Rowling precyzyjnie zespala ze sobą każdy nawet ten najmniej ważny szczegół, by z tych drobnostek stworzyć najważniejszy w książce wątek i to najbardziej podoba mi się w jej stylu pisania - to przemyślenie każdego szczegółu, by nic nie zostało pominięte i napisane "od tak" a służyło czemuś szczególnemu.

Z pewnością druga część jest bardziej zabawna. Sceny w których występują bliźniacy niejednokrotnie mnie rozbawiły. Oboje byli smacznym elementem książki, w której dzieje się tak wiele złych rzeczy. Pomimo wszechobecnego niepokoju, oni pozostali zgrywusami niczym Irytek co bardzo mi się podobało.

By odkryć tajemnice drugiego tomu przygód o Harrym Potterze niestety (lub stety) będziecie musieli przeczytać książkę sami, a nie ukrywam że ją polecam. Zachwyciła mnie równie dobrze jak pierwsza część dlatego bez wyrzutów sumienia daję jej ocenę celującą :)

Książka bierze udział w wyzwaniach:



 2 cm

You Might Also Like

2 Comments

  1. Ech, kiedy ja to ostatnio czytałem.. Stare, dobre czasy dzieciństwa ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. W wakacje mam zamiar nadrobić wszystkie części Harry'ego :D

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!