Sara Shepard - Pretty Little Liars - Doskonałe.


 Książka Pretty Little Liars zarówno ta część jak i pozostałe, które przeczytałam, zdecydowanie odbiega od tego do czego przyzwyczaja nas serial na jej podstawie. W tej części przygód czterech kłamczuch i ich rzekomo (lub na prawdę) zamordowanej przyjaciółki, dzieją się rzeczy, które wolałabym pominąć co film nam pięknie spełnia. Dziewczyny nie trzymają się tu razem. Każda próbuje się uporać ze swoimi problemami na własną rękę. Czasem zastanawiałam się, czy w ogóle wiedzą iż do każdej z nich pisze "A" jednak moje wątpliwości rozwiały ostatnie akapity, kiedy to Hannę i Arię "olśniewa" i wpadają na trop potencjalnego "A".


Szczerze żałuję, że swoją przygodę z PLL rozpoczęłam od oglądania filmu, ponieważ czytając książkę bardzo często czuję się rozczarowana... zwłaszcza będąc fanką "Ezri" czyli wątków miłosnych gdzie główną rolę odgrywa Aria i Ezra... Czuję pewien niedosyt, który muszę uzupełniać serialem. 

Trzeba jednak przyznać, że autorka doskonale potrafi zaciekawić czytelnika. Wprowadzić go w świat dziewczyn i przekazać ich emocje. Książkę czyta się szybko i płynnie przez co wydaje się, jakby nie miała ponad trzysta stron, a zaledwie sto. Za każdym razem, gdy Kłamczuchy są bliskie odkrycia prawdy coś staje im na przeszkodzie i "A" wymyka się, by w kolejnej części znów się pojawić. 

Nigdy nie lubiłam takich książek, gdzie zbyt długo autor bawi się z czytelnikiem w przysłowiowego kotka i myszkę jednak ta seria mnie zauroczyła i myślę, że znajdzie swoich odbiorców nie tylko w mojej osobie.



Pretty Little Liars polecam każdemu kto ogląda film, a tym bardziej komuś kto tego nie zrobił (jak wspomniałam mniejsze rozczarowanie będzie sięgając najpierw po dzieło pisane). Jest to zarówno dobra lekturka jak i umilacz czasu na deszczowe dni. 

Książka bierze udział w wyzwaniach:



You Might Also Like

5 Comments

  1. Mimo że nie lubię czytać serii książkowych, ta - wyjątkowo - do mnie przemawia, przywołuje mnie. Muszę więc po nią sięgnąć. Tylko kiedy? Czasu nie przybywa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka książek z serii czeka na półce na swoją kolej. Wciąż jednak nie mogę się za nie zabrać:P

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię tę serie, podobnie jak jej telewizyjny odpowiednik. moją ulubienicą jest Aria :)

    OdpowiedzUsuń
  4. w mojej osiedlowej bibliotece są wszystkie tomy PLL oprócz 1, a bardzo chciałabym przeczytać :) serialu jeszcze nie oglądałam :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mojego punktu widzenia pierwsza część to jest jedyna książka, która zgadza się z filmem. I biorąc pod uwagę film, to książka pierwsza jest jego pierwszym odcinkiem :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!