Libster Blog Award #2

Z braku laku i LBA jest ciekawym postem, dlatego też wezmę w nim udział po raz drugi na tym blogu :)
do zabawy zaprosił mnie ampH. za co bardzo dziękuję (uratowałeś mój blog od sporej przerwy w pisaniu! :D ) Pytania jakie dostałam:

1. Wolisz książki nowe czy używane?
Ogólnie wolę nowe, jednak brak pieniędzy nakłania mnie do kupowania książek używanych. W takim przypadku patrzę na ich jakość/ w jakim są stanie - a wybieram praktycznie używane wyglądające jak nówki :D
zatem mogę stwierdzić, że wolę książki używane, które są zadbane :) [masło maślane] :D
2. Ile potrafisz przeczytać książek w miesiącu?
To zależy od tego czy są one ciekawe, czyta się je płynnie i nie są grubaśnymi tomiszczami, tak jak ten co aktualnie czytam i męczę go półtorej miesiąca. Średnio 3-5 książek.
3. Jakie jest Twoje ulubione danie (dla ciała, nie ducha)?
Omnomnom *.* Pierogi z kapustą i grzybami (jeśli o to się rozchodzi) i spagetti - na łatwiznę - ze słoika :D
4. Jakie są Twoje największe wady i zalety?
Za wadę uważam swoją nazbyt wygórowaną wrażliwość oraz fobię społeczną. Największa zaleta? nie wiem... nigdy się nad tym nie zastanawiałam... to raczej wiedzą inni ludzi, którzy mają ze mną styczność na co dzień :)
5. Wolisz ekranizacje książek czy kontynuacje filmowe/serialowe będące wyobraźnią scenarzystów?
Ekranizacje książek są dla mnie bardzo ciekawym rozwiązanie - o ile nie odbiegają od książki. Np Hobbit (ACH MÓJ LEGOLASIE!) :D Kontynuacje filmowe/serialowe moim zdaniem zawsze kończą się tak samo - modą na sukces.
6. Kiedy ostatni raz byłeś/aś w kinie i na jakim filmie?
Huhuhuuuuu to było w technikum... nie pamiętam w której klasie, chyba w 3... albo w 4...
Poszliśmy z klasą na Amerykańskie Ciacho. (z którego nic nie pamiętam)
7. Kto jest Twoim ulubionym autorem/autorką książek i dlaczego?
J.K. Rowling za serię Pottera, która jest moją ulubioną! chyba więcej tłumaczyć nie trzeba :D
Henry H. Neff za serię Gobelina. To taki mój substytut Pottera - jak przeczytam ją jeszcze raz to recenzja pojawi się na 100%
J. R.R. Tolkien - za Hobbita oczywiście i jego geniusz w pisaniu opisów przyrody - chociaż po dłuższym czytaniu nudnych to jednak bardzo rozległych i szczegółowych.
8. W ilu bibliotekach masz założone karty?
W dwóch z czego z jednej nie korzystam w ogóle. Chodzę jedynie do miejskiej, skąd wracam z toną książek.
9. Czy zdarzyło Ci się oddać książki na aukcje charytatywne?
Nie miałam takiej okazji bo moje szanowne miasto, ani okolice takich akcji nigdy nie robiły;/ a w internecie się o żadnej nie doczytałam.
10. Jesteś bardziej egoistą/tką czy altruistą/tką?
Myślę, że tak do końca nie jestem ani taka ani taka chociaż bliżej mi do altruistki. Jestem osobą pamiętliwą i jeśli ktoś mi pomógł to przy najbliższej okazji odwdzięczam się tym samym. Robienie prezentów na urodziny raczej się nie zalicza do bezinteresowności bo to urodziny kurde! :D
Bezinteresownie to ja czesze swoją kuzynkę i jej warkoczyki plotę :D albo masaż robię. O! Jeszcze odrabiam dzieciom lekcje z angielskiego :D i zdjęcia pstrykam komu popadnie.

I zaś trzeba wymyślić 11 jakże ciężkich do wymyślenia pytań :D

1. Czy kiedy za oknem pada deszcz masz chęć zrobienia czegoś "twórczego"? Np: przeczytanie książki, napisanie opowiadania, zaszycia się pod kocem z kubkiem kakao i oglądanie filmów? (tak wiem twórcze jak uj:D )
2. Jest książka, której nie byłaś/eś w stanie doczytać do końca? Jaka to książka?
3.  W sklepie jest promocja na WSZYSTKIE książki. Możesz wybrać tylko 3. Jakie byś kupił/a
4. Jaka pora roku bardziej sprzyja Twojemu czytelnictwu? 
5. Wolisz wypożyczać książki czy kupować?
6. Książka do której często wracasz?

7. Prócz książek masz inne zainteresowania? typu gry, malowanie, sport?

8. Czy masz jakieś blogi, które często odwiedzasz i śmiało możesz polecić?
9. Czy właśnie na blogspocie powstał Twój pierwszy blog? Czy może przed nim były jeszcze inne na innych stronach? Typu onet, pinger, blog4u
10. W jakim województwie mieszkasz? (mam wrażenie, że samo południe przesiaduje na internecie a ja biedna jedyna z północy :D)
11. Pisarz z którym chciałbyś/ałabyś się spotkać?


Do zabawy nominuję:

1. http://www.kreatywa.net/
2. http://ksiazkowo89.blogspot.com/
3. http://zlodziejka-ksiazek.blogspot.com/
4. http://miqaisonfire.wordpress.com/
5. http://czytelniadominiki.blogspot.com/
6. http://cyrysia.blogspot.com/
7. http://mirror-of--soul.blogspot.com/
8. http://esaczyta.blogspot.com/
9. http://nightmareandbookss.blogspot.com/

oczywiście kto jeszcze chce odpowiedzieć na pytania to proszę bardzo :)

You Might Also Like

14 Comments

  1. Ja mam też książki w dwóch bibliotekach, ale korzystam z obydwu bo jedna jest uczelniana, a druga miejska :) Chociaż ostatnio rzadko chodzę do biblioteki, bo dzięki egzemplarzom recenzyjnym i wymianom książek mam co czytać :)
    Dziękuję Ci za nominację i z chęcią wezmę udział. Nie wiem kiedy, ale na pewno odpowiem na Twoje pytania i podeślę Ci linka do wpisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przystopuje z biblioteką bo mam parę zaległych książek ze swoich zbiorów. Zatem czekam na wpis :) kiedykolwiek on się pojawi :)

      Usuń
  2. Gratuluję nominacji. Podobnie jak u ciebie - moja miasto nie organizuje żadnych akcji charytatywnych. Szkoda, bo to słuszna idea, a i sama bym pozbyła się kilku książek, które u mnie po prostu zalegają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominacje. Z reguły nie biorę udziału w żadnych blogowych zabawach, ale tym zrobię mały wyjątek i jeśli pozwolisz, to umieszczę odpowiedzi na twoje pytania w komentarzu.
    ***
    1. Czy kiedy za oknem pada deszcz masz chęć zrobienia czegoś "twórczego"? Np: przeczytanie książki, napisanie opowiadania, zaszycia się pod kocem z kubkiem kakao i oglądanie filmów? (tak wiem twórcze jak uj:D )
    -kiedy za oknem pada deszcz to przeważnie czytam książkę, bądź oglądam telewizje.
    2. Jest książka, której nie byłaś/eś w stanie doczytać do końca? Jaka to książka?
    -nie pamiętam jej tytułu. Była tak fatalna, że dobrze, iż o niej zapomniałam.
    3. W sklepie jest promocja na WSZYSTKIE książki. Możesz wybrać tylko 3. Jakie byś kupił/a
    -ojej. Mam problem, gdyż obecnie mam wszystkie książki, jakie chciałam. Wydaje mi się, że kierowałabym się opisem fabuły danej książki i wtedy coś sobie upatrzyła.
    4. Jaka pora roku bardziej sprzyja Twojemu czytelnictwu?
    -zdecydowanie zima.
    5. Wolisz wypożyczać książki czy kupować?
    -kupować
    6. Książka do której często wracasz?
    -nie mam takowej, gdyż na bieżąco atakują mnie nowości :)
    7. Prócz książek masz inne zainteresowania? typu gry, malowanie, sport?
    -jazda na rowerze.
    8. Czy masz jakieś blogi, które często odwiedzasz i śmiało możesz polecić?
    -czytam i cenię tak dużo blogów, że ciężko polecić którykolwiek, aby reszta nie czuła się pominięta, dlatego wybacz, ale nie wskaże żadnego.
    9. Czy właśnie na blogspocie powstał Twój pierwszy blog? Czy może przed nim były jeszcze inne na innych stronach? Typu onet, pinger, blog4u
    - na blogspocie powstał mój pierwszy blog.
    10. W jakim województwie mieszkasz? (mam wrażenie, że samo południe przesiaduje na internecie a ja biedna jedyna z północy :D)
    -woj. Łódzkie
    11. Pisarz z którym chciałbyś/ałabyś się spotkać?
    -na chwilę obecną chciałabym się spotkać z Agnieszką Lingas- Łoniewską oraz Norą Roberts.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że pozwolę i na przyszłość zapamiętam, żeby Cię nie "drażnić" :)
      też lubię jeździć na rowerze. Czuję się wtedy taka wolna!!! :)
      chciałabym nie pamiętać tytułu książki jaka była jedną wielką tragedią. niestety dobrze ją pamiętam...

      Usuń
  4. Bardzo chętnie odpowiem na nominację :) Mam jeszcze 2 zaległe, więc jak znajdę chwilę czasu, to odpowiem :)) Może na weekendzie? Kto tam wie ;)
    dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  5. No, to chyba pora odświeżyć przyjaźń z kinem. :P Ale aukcje książek na kilogramy chyba nie byłyby dla Ciebie... ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. przy wyborze książka nowa czy używana wybrałabym używaną pod warunkiem, że byłaby ona stara - najlepiej wydania lat 70-80 i opatrzona ilustracjami, jedyny warunek nie może być podpisana. nie znoszę jak ludzie bazgrolą na nich swoje imię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja często odkupuję książki na LC i z grupy na FB i są to tak jak mówisz "używane nówki" :D zdjęcia też pstrykam bezinteresownie, bo mam aparat i każdy mnie prosi, a teraz już wręcz wymaga ;o

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię czytać takie wpisy. Sama mam karty w 7 bibliotekach! Korzystam tylko z dwóch ;)
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. http://www.kreatywa.net/2014/02/odpowiadam-na-wasze-pytania.html

    Gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. http://miqaisonfire.wordpress.com/2014/03/10/476-premiera-ksiazki-homoseksokracja-matta-mayewskyego-oraz-liebster-blog-award-x2/

    Moje odpowiedzi :) Przepraszam, że dopiero teraz.

    OdpowiedzUsuń
  11. http://czytelniadominiki.blogspot.com/2014/03/liebster-blog-award-az-do-znudzenia.html

    Moje odpowiedzi :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Post z odpowiedziami pojawił się na moim blogu. Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!