Patricia Briggs - Piętno rzeki

Patricia Briggs - Piętno rzeki


INFORMACJE OGÓLNE


Autor: Patricia Briggs

Tytuł: Piętno rzeki

Liczba stron:
377

Wydawnictwo:
Fabryka Słów

Kategoria: Fantastyka

Tłumaczenie: Marek Najter

ISBN: 978-83-7964-028-7

OPIS


I żyli długo i szczęśliwie! Tak mogłaby zakończyć się ta historia, ale by tradycji stało się zadość, musi się coś zepsuć. Matka Mercedes ma zamiar zorganizować wesele jakiego świat nie widział! Nasza główna bohaterka, aby tego uniknąć, postanawia wziąć przyśpieszony ślub z Adamem, jedynie w gronie świadków, dlatego też... pojawia się cała rodzina, z panią Thompson na czele.

Ich podróż poślubna miała dać im wytchnienie od problemów, od pracy w warsztacie samochodowym, od zbuntowanej córki Adama... Wszystko przebiegało zgodnie z planem, póki podczas podróży, Mercedes nie dowiedziała się, że takich jak ona jest więcej. To właśnie oni będą w stanie pomóc głównej bohaterce oraz Adamowi w rozwikłaniu zagadki piętna rzeki.

W dorzeczu rzeki Kolumbia kryje się coś, co pozostawia po sobie ślad, a potem bez wahania zabija. Ściąganie watahy wilków nie jest najlepszym pomysłem, o czym Mercedes doskonale wie. Magia aż się wylewa z tego miejsca. Jednak jakoś trzeba będzie walczyć z tym, co kryje rzeka. Jak upora się z tym problemem nasza główna bohaterka i jej świeżo upieczony mąż? Czego dowiemy się o pochodzeniu Thompson? Co skrywał list napisany przez Mercedes do Adama, w razie gdyby ich misja skończyła się przegraną? Na te pytania otrzymacie odpowiedź sięgając po tę pozycję!

MOJE WRAŻENIA


Kolejna książka z tych, co do których mam kilka zastrzeżeń. Nie są one nie wiadomo jak wielkie, ale... dlaczego? Dlaczego powstała ta część i czemu ma ona służyć? Co wydarzyło się w niej tak ważnego, że autorka postanowiła, by była jedną z tomów serii Mercedes Thompson? Wydaje mi się, i to jest moje jedyne spostrzeżenie, że głównie chodzi tutaj o to, że w książce "Piętno rzeki", które napisała Patricia Briggs, mowa jest o przeszłości Mercedes.

Dowiadujemy się, że takich osób jak ona, czyli zmiennokształtnych jest więcej i przybierają różne postacie. Te osoby poznamy podczas podróży poślubnej Mercedes i Adama. Będą oni nieodłącznym elementem głównej fabuły, dzięki którym będziemy mogli w stanie pokonać to, co kryje dorzecze rzeki Kolumbii. Uważam, że ta pozycja jest ważna ze względu na relację głównej bohaterki i Adama. Po za tym dowiadujemy się też co nie co o dawnym życiu dziewczyny i chyba tak na prawdę to był powód stworzenia tej części.

"Ale to tylko pokazuje, że bez względu, jak długo się żyje, życie wciąż może zaskoczyć. "


Wydaje mi się, że to, co kryje rzeka, jej piętno i magia ją otaczająca to tylko dodatek i tak na prawdę nie jest ważna. Być może się mylę, ale tak to czuję. "Piętno rzeki", które napisała Patricia Briggs, czytało mi się bardzo szybko. Język jakim została napisana ta pozycja, jest przyjemny w odbiorze, lekki, zaś sama fabuła intryguje. Mimo swojej, że tak to ujmę "bylejakości", byłam szczerze ciekawa jak to wszystko się zakończy. Co kryje dorzecze rzeki Kolumbii, jak będzie wyglądać życie Mercedes po jej ślubie z Adamem, czy jej relacje z podobnymi sobie osobami będą zacieśnione, czy wszystko w następnych tomach rozmyje się jak tusz na zapłakanych oczach... Wszystkiego byłam ciekawa, a czym dalej w treść książki, tym wydaje mi się, więcej odpowiedzi otrzymywałam.

Pozycja ta była lekka, opowiadała pewien wątek, pewną historię z życia naszej głównej bohaterki, jednak zastanawiam się czy ta konkretna część będzie miała jakiś wpływ na dalsze losy naszych bohaterów zarówno tych pierwszo jak i drugoplanowych. W tym tomie widać dokładnie, jak wygląda relacja Adama i Mercedes. Autorka skupiła się na ich związku, by przedstawić czytelnikowi jak mocne jest ich uczucie. Jest też duży nacisk na wgłębienie się w przeszłość Mercy, a po za tym, czuję pustkę. Brak starych, dobrych, znajomych w postaci Jessie, Zee, wujka Mike'a czy Stefana. Odniosłam wrażenie, że ten tom jest jakby oderwany od swoich poprzednich części. Jest jednym wielkim przypisem nad imieniem i nazwiskiem głównej bohaterki, gdzie dowiadujemy się co nie co, o tym skąd pochodzi, kim jest.

"- Darłaś koty z sąsiadem - dorzucił Adam łagodnie.

- I obserwowałam go, kiedy nie patrzył. Bo wiesz, czasami,

szczególnie podczas pełni, zapominał, że widzę w

ciemnościach, i biegał przed domem nago. "


Pomimo tego, że opowieść mnie zainteresowała, byłam ciekawa jak zakończy się historia z piętnem rzeki, mam nadzieję, że kontynuacja będzie swoistym powrotem na obrane wcześniej tory i będziemy mogli prześledzić losy pozostałych bohaterów, a także fabuła nie będzie w pewien sposób... nijaka i wyciągnięta z rękawa.

W każdym razie jeśli ktoś ma zamiar poznać serię Mercedes Thompson to mimo wszystko lepiej przeczytać tę część, bo kto wie? Może w kolejnym tomie pojawią się jakieś nawiązania do książki "Piętno rzeki", którą napisała Patricia Briggs?

OKŁADKA

Co wydaje mi się zabawne, to fakt, że jeszcze przed przeczytaniem tej pozycji, już sama oprawa graficzna nie koniecznie zachęcała mnie do sięgnięcia po tę pozycję. Odcienie koloru żółtego i brązowego, nadawały książce ponury klimat, lekko... zgniły i nie ciekawy. Kobieta widniejąca a zdjęciu to - standardowo - w moim mniemaniu Mercedes. Świadczą o tym chociażby jej tatuaże, a zwłaszcza ten umieszczony na jej brzuchu, o którym dosyć często można przeczytać w tej części serii z Mercedes.

Opiera się ona o ścianę, na której widnieją pewne rysunki. Już po poznaniu treści "Piętna rzeki", domyślam się, że są to malunki wykonane przez Indian, gdyż to właśnie z nimi mamy tutaj styczność.

Okładka nie odbiega graficznie od swoich poprzedniczek, jednak w moim odczuciu jest jedną z brzydszych. Imię oraz nazwisko autorki umieszczone jest w górnej części ilustracji, zaś tytuł tuż pod nim, odznaczający się na niebieskim tle.

Jakie jest Wasze zdanie na temat książki i jej strony wizualnej? Piszcie!

MOJA OCENA

Fabuła: 3/5

Język: 4/5

Bohaterowie: 4/5

Zakończenie: 3,5/5

Wrażenia wizualne: 3/5

*Ocena ogólna: Nie polecam, nie odradzam

*ocena ogólna jest oceną SUBIEKTYWNĄ a nie średnią arytmetyczną

You Might Also Like

0 Comments

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!