Łukasz Załustowski - Serc naszych winy



Autor: Łukasz Załustowski
Tytuł: Serc naszych winy 
Liczba stron: 65 
Wydawnictwo: Lucky 
Kategoria: Poezja 

A na kanale oprócz recenzji organizuję również konkurs gdzie możecie wygrać jeden egzemplarz tomiku!




Nadeszła ta wiekopomna chwila kiedy opowiem Wam o książce, która nie jest fantastyką! Nie jest kryminałem ani romansem! Nie ma w sobie dialogów, opisów przyrody, ba! Nawet interpunkcji. Nadszedł ten moment kiedy usiadłam do książki wypełnionej po brzegi poezją! Tak! Dziś przychodzę do Was z wierszami. 

Znawca ze mnie żaden. Nie znam się na tego typu książkach, ale w końcu jeśli miałam możliwość przeczytać tę pozycję, to kto zabroni mi wypowiedzieć się na temat tego jak ją odebrałam? 

Przede wszystkim jest to krótsza forma, w której kilka słów jest w stanie zobrazować sytuację, jaką można by było opisać w wielu rozbudowanych zdaniach. Główną tematyką jest miłość przedstawiona w wielu perspektywach. Miłość szczęśliwa, nieodwzajemniona, platoniczna, egoistyczna… Każda ukazana w innym świetle i na swój sposób znana każdemu z nas. W wielu wierszach dostrzegałam nutę realności. Łapałam się na tym, że zgadzam się z treścią zawartą w danym tekście, zwłaszcza jeśli autor używał dosadniejszego słownictwa. To właśnie te utwory najbardziej mi się podobały i zapadały w pamięci. Bardziej dobitne i z nutą ironii teksty łatwiej sobie przyswajałam niżeli te, w których znaczenia poszczególnych słów musiałam poszukać w słowniku. 

Amare et sapere vix deo conceditur w wolnym tłumaczeniu: „Kochać i zachować rozsądek nawet Bogu nie jest dane.” Tak również można określić tę książkę. „Serc naszych winy” to mała encyklopedia wielu gatunków miłości, które bezpośrednio dotykały nas samych lub byliśmy ich naocznymi świadkami, albo o takowych czytaliśmy… Ludzie są w stanie przedstawić zjawisko miłości w tylu wersjach, że nie sposób objąć tego rozumem. Jest to jedno z nielicznych, okazywanych przez człowieka uczuć, którego mimo upływu czasu tak do końca jeszcze nikt dobrze nie zgłębił i zawsze będzie ono dla nas tajemnicą, która nigdy nie zostanie w pełni odkryta. 

Serdecznie zachęcam Was do zapoznania się z tą pozycją. Krótka, przyjemna forma, gdzie tekst niekiedy skłania do refleksji i przemyśleń, a czasem wywołuje uśmiech na twarzy. Przy głębszym zapoznaniu się z każdym z wierszy można dostrzec życiowe prawdy, które każdy z nas doświadczył, będzie doświadczać lub spotkał się z danymi sytuacjami jako osoba trzecia, przyglądająca się. 

Czasami prócz książek z typową fabuła i dialogami warto sięgnąć po coś innego i tutaj właśnie proponuję Wam „Serc naszych winy”. 

Moja ocena: Warto przeczytać
Książka bierze udział w wyzwaniu:

1. Przeczytam tyle ile mam wzrostu (0,3 cm)

You Might Also Like

7 Comments

  1. Odpowiedzi
    1. A no jest :) recenzja była już napisana... przed premierą xD ale filmu brak stąd opóźnienie :P

      Usuń
  2. Zachęcający tekst. Mimo, że z poezją za bardzo się nie lubimy, to z chęcią spróbuje przeczytać tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ku temu okazja :) na You Tubie organizuję konkurs :)

      Usuń
  3. Poezji ostatnio coraz więcej. Myślę, że sięgnę po ten tomik!
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam do wzięcia udziału w konkursie na moim kanale :) zasady nie są chyba trudne, a można zgarnąć jeden egzemplarz :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!