Aleksandra Polak - Perłowa Dama


Autor: Aleksandra Polak
Tytuł: Perłowa Dama 
Liczba stron: 456 
Wydawnictwo: Czwarta Strona 
Kategoria: Fantasy 

Dla zainteresowanych, mam jeszcze video recenzję :)

Tak jak często słyszę, że drugi tom obojętnie jakiej historii zawsze jest gorszy, tak ja wiele razy spotkałam się z odwrotną sytuacją. 
„Król Kier” był dla mnie książką dobrą, ciekawą i na tyle interesującą, bym chciała przeczytać kontynuację losów Alicji – naszej głównej bohaterki. „Perłowa Dama” zapewnia nam nowych bohaterów, nowe miejsca, a przede wszystkim ciekawszą fabułę. Pierwszy tom był takim zapoznawczym, gdzie dopiero poznawaliśmy świat wykreowany przez Olę, zaś drugi tom rozkręca nam wydarzenia z „Króla Kier”, dodając do tego nowe sytuacje i jak zwykle kończąc je w takim momencie, że chce się sięgnąć po kolejną część! 
Historia rozpoczyna się w całkiem nowym miejscu jakim jest Hades. Alicja, która została porwana przez Tristana, przebywa w jednej z cel, gdzie nie może liczyć na jakiekolwiek luksusy. Właśnie tam mamy możliwość poznania bliżej brata Hadriana i całej „złej strony mocy”, ale czy aby na pewno wszyscy są tacy źli? Początek książki to tak naprawdę życie Alicji w Hadesie i jej relacje z ludźmi, stworzeniami, którzy ją przetrzymują. Autorka w szczególności uwagę skierowała na główną bohaterkę oraz Tristana i mimo że chłopak sam przecież uprowadził dziewczynę w to miejsce, to zauważyć można jaka przemiana w nim zachodzi. Tak naprawdę brat Hadriana nie jest do szpiku kości złym facetem i sama Alicja zaczyna to dostrzegać czym dłużej z nim przebywa i udaje jej się z nim porozmawiać. Według mnie bohater ten przeżywa wewnętrzną rozterkę, kim tak naprawdę chce być, kim jest i główny powód tych wątpliwości siedzi w przeszłości, kiedy miał jeszcze kontakt z Hadrianem. To wydarzenia mające swoje miejsce wiele lat wcześniej sprawiły, że dwoje tych bliskich sobie osób stało się dla siebie wrogami. Jak dla mnie bez szczerej rozmowy w obstawie z Alicją jako osoba postronną się nie obejdzie i mam nadzieję, że właśnie w tym kierunku autorka popłynie jeśli chodzi o kontynuację cyklu Circus Lumos. 
W dalszej części książki fabuła krąży wokół klątwy, która ciąży na braciach. Właśnie to będzie powodem dla którego Circus Lumos wraz z Alicją wyruszą do Wiednia w poszukiwaniu odpowiedzi jak można tę klątwę przełamać. Jak się okaże niektórzy z przyjaciół Hadriana będą wiedzieć o wiele więcej niż sami się do tego przyznają. Jest coś o czym reszta nie wie, a wiedza ta mogłaby doprowadzić do niezłego bałaganu. Czy Circus Lumos dowiedzą się jak przełamać klątwę? Jaki wpływ na Tristana będzie mieć Alicja? Jaką tajemnice skrywa przed innymi chociażby Okulus? Tego dowiecie się po przeczytaniu „Perłowej Damy”! 
Bardzo zachęcam Was do zapoznania się z tą historią. O ile „Król Kier” był bardzo krytykowany przez wiele osób i uważany za dno kompletne, o tyle ja przyjęłam go dosyć ciepło, zaś drugi tom jest jeszcze lepszy! Zwłaszcza, że na salony wchodzi „zły brat” Hadriana, nowe miejsce jakim jest Hades gdzie znajduje się sporo niezbadanych jeszcze miejsc, ponadto wyruszamy do Wiednia, a na koniec otrzymujemy przepiękny spektakl wykonany przez Circus Lumos w samym niemalże centrum Gdańska. Autorka oczywiście zakończyła historię w kulminacyjnym momencie przez co koniecznie chce się czytać więcej, by móc dowiedzieć się jak to wszystko się zakończyło! Słowem, „Perłowa Dama” jest lepsza niż jej poprzedniczka, ma śliczną okładkę, która również się mieni, a sam tytuł wyjaśnia się dopiero pod koniec książki. 
Jedyne do czego mogę się doczepić to fakt, że autorka powoli zmierza ku rozpętaniu nieszczęsnego trójkąta miłosnego. Mam nadzieję, że w kontynuacji do tego nie dopuści i ułoży losy bohaterów tak, by wilk był syty i owca cała. 
Ogólnie książka jest interesująca, czytało się przyjemnie i szybko, a bohaterowie staja się coraz bardziej autentyczni. Ponadto cieszę się, że Ola postawiła na północną część Polski i przedstawia nam miasto Gdańsk, opisuje miejsca, które naprawdę możemy zobaczyć i odwiedzić chociażby diabelski młyn zwany Bursztynowym Kołem. Będzie też wiele emocjonujących zdarzeń, wiele zaskoczeń, które fana historii mogą nieco wgnieść w fotel. 
Szczerze serdecznie polecam i mam nadzieję, że kolejna część cyklu Circus Lumos będzie jeszcze lepsza! 

Za możliwość przeczytania książki z odrobiną magii dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona



Moja ocena: Warto przeczytać 
Książka bierze udział w wyzwaniach: 

You Might Also Like

6 Comments

  1. Jestem bardzo ciekawa, jak te książki wypadają; jedni mocno krytykują, inni z kolei chwalą. Same skrajności. Może czas sięgnąć i w końcu się przekonać.
    Pomysł cyrku wydaje się intrygujący i, rzeczywiście, miło się czyta, gdy akcja dzieje się w miejscach, które można odwiedzić.

    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, znajdzie się sporo osób, którym nie podoba się ta seria, ale również tacy, którzy ją uwielbiają. Moim zdaniem ja jestem po środku :) to taki z wyższej półki odmóżdżacz, a takowe lubię :) Jeśli będziesz chciała przeczytać to zalecam zapoznanie się z 1 tomem, który jest ciut słabszy, ale dzięki temu zrozumiesz czemu jest tak, a nie inaczej w drugim tomie. I to prawda. Czyta się o wiele przyjemniej gdy akcja dzieje się w pobliżu. Nie wspomnę już o "Żniwiarzu" Pauliny Hendel, bo to jeszcze bliżej mnie :)

      Usuń
  2. Nie moja bajka, ale muszę przyznać, że książka ma przepiękną okładkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo fajny odmóżdżacz :) z wyższej półki :)

      Usuń
  3. Naczytałam i nasłuchałam się tyle złego o tych książkach, że teraz już ciężko jest mi się do nich przekonać :/ Dziewczyny wyłapywały 'kfwiatki' z obu części i nie mogłam uwierzyć, że ktoś to wydał :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj z tymi kwiatkami to pewnie sama prawda, tyle że ja czytam ale jakoś nie wyłapuję tych wszystkich błędów logicznych itd... ostatnio sobie rozmyślałam czemu raz mówię, że jestem na dworzu, a innym razem, że jestem na dworze. I skąd mi się ten "dwórz" wziął :D Szanuję osoby, które potrafią czytać i jeszcze wyłapywać w tekście różne kwiatki, bo ja to jak przeciąg idę :D może dlatego niektóre pozycje, oceniane przez innych słabo u mnie wypadają o niebo lepiej :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!