Tanie księgarnie internetowe! Gdzie najlepiej kupować książki?


Buszowanie po księgarniach internetowych jest dla blogerów książkowych niczym chleb powszedni. Ja sama często z nich korzystam, a jeśli jest sposobność by kupić książki po obniżonej cenie to tym bardziej warto czasem przeszukać kilka księgarni na raz.
Przez ostatnie dwa dni na podstawie swojej listy "100 książek, które chciałabym przeczytać' [KLIK DO FILMIKU]  sporządziłam w Excelu "małe" obliczenia. Wybrałam księgarnie, z których sama najczęściej korzystam i dołożyłam do nich te, które osoby będące na grupie "KulturaniK42" wymieniali najczęściej. W ten sposób powstała mi lista ośmiu księgarni i na ich podstawie obliczyłam to co zaraz ujrzycie. 
W każdej z nich sprawdziłam cenę książki, (98 książek, ponieważ dwie nieopatrznie zdublowałam) wypisałam ją i oznaczałam od najtańszej ceny do najdroższej.
Czas zatem na wyniki.

Lista księgarni biorących udział w moich obliczeniach:
1. Matras
2. Aros
4. Dadada
5. Znak
7. Empik

Lista książek, ich ceny i porównanie cen:
(mam nadzieję, że po kliknięciu na zdjęcie będzie widać to mrowie)





Zdaję sobie sprawę, że dla niektórych z Was może to być jeden wielki bełkot, dlatego spieszę z wyjaśnianiem.  Na zielono zaznaczyłam ceny książek, gdzie można je nabyć najtaniej, zaś ciemnym fioletem najdrożej. Najwięcej książek, które możemy znaleźć po niższej cenie znajduje się w Nieprzeczytane.pl (aż 55 pozycji z 98!) Najdrożej zaś wypadł Matras oraz Empik (po 17 książek)
Na drugim miejscu znajduje się, zaproponowana przez innych, księgarnia Czytam.pl, z której nigdy nie korzystałam, ale chyba czas to zmienić. Aż 26 pozycji z listy  miało drugą co do kolejności najmniejszą cenę za książkę.
Nie ukrywam, że zaskoczeniem był dla mnie Znak. Uplasował się na trzecim miejscu  i w życiu nie powiedziałabym, że lepiej wypadnie w rankingu niż Aros, z którego często, gęsto zamawiałam książki. Tak samo zdziwiłam się odnośnie Matrasa, który był dla mnie głównym dostawcą zamawianych przeze mnie książek. A tu proszę. Na równi z Empikiem, którego ceny czasem na prawdę mnie przerażają.
Zdarzało się również, że książek nie znajdowałam w danej księgarni, wtedy mają one białe tło i cenę 0. 
Są to oczywiście ceny bez żadnych kodów promocyjnych, w razie jakby ktoś z Was chciał powiedzieć - ej, nie narzekaj na Empik, czasem mają fajne promocje! (wiem, że mają, ponieważ kupiłam całą serię Wiedźmina w promocji 3 książki w cenie 2 oszczędzając jakieś...60 złotych! )

Podsumowując, wychodzi na to, że Nieprzeczytane.pl ma najtaniej, ponadto książki trafiają do klienta dobrze zabezpieczone (przy zamówieniu 8 książek, karton miałam wielki jak na wyprowadzkę, a zanim dokopałam się do książek, które przykryte były pod grubą warstwą wszelakiej folii bąbelkowej i woreczków to trochę minęło.) Będę musiała zrobić kiedyś zamówienie na Czytam.pl, zaś jeśli o Znak chodzi, to ostatnio jak zamawiałam książki, były w cudnym kartonie, który do dziś (2 kartony) stoi na moim regale. Nie wiem, czy jeszcze w takowych wysyłają, ale wysyłali :P 

Mam nadzieję, że moja praca nie poszła na marne i komuś tym postem pomagam oraz, że podobały się Wam moje bądź co bądź dwudniowe wysiłki :). Napiszcie gdzie Wy najczęściej kupujecie książki i czy sobie chwalicie księgarnie, stan przesyłek, cen itd.  Być może są jeszcze tańsze odpowiedniki, o których nie mam zielonego pojęcia. Piszcie śmiało!!!

You Might Also Like

8 Comments

  1. Ja raczej najczęściej kupuje na nieprzeczytane, ale czasami zdarzy mi się zrobić zakupy na Chodniku literackim, bo czasami wyjdzie taniej. U mnie to wygląda ta, że po prostu wchodzę na te najpopularniejsze strony, pakuje do koszyka książki, w które chcę kupić i zamawiam tam, gdzie wyjdzie najtaniej ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jakaś metoda. Kiedyś również z niej korzystałam i jeszcze dorzucałam kody rabatowe jak znalazłam :) o tym Chodniku Literackim nie słyszałam :O

      Usuń
  2. Ja jakoś lubię zamawiać w Aros i jestem zadowolona. Ciekawe zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najczęściej korzystam z nieprzeczytane, bonito i aros a ostatnio z outlet skladnicaksiegarska, gdzie można znaleźć w bardzo korzystnej cenie książki i na dodatek w bardzo dobrym stanie, niedawno udało mi się tam kupić trylogie Władcy pierścieni za 25 zł oraz angielską wersje HP Insygnia śmierci za ok 28 zł gdzie w innych jest za ponad 80 zł! Polecam też poszukać danej książki na ceneo i tam przekierować się na nieprzeczytane, ponieważ ceny mogą obniżyć się jeszcze o trochę niż wyszukując tytułu przez ich księgarnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym nie wiedziałam, że po wejściu przez ceneo jeszcze cosik obniżają! :O To faktycznie tanio!!!! Można powiedzieć, że za grosze! Tej składnicy nie znałam. Dziękuję za info :)

      Usuń
  4. Od dawna obserwuję ceny w księgarniach internetowych. Takie zestawienie nie zawsze jest zgodne z prawdą.
    Po pierwsze księgarnie cały czas oferują promocję, dzisiaj cena jest taka, jutro jest taka. Wystarczy wrzucić kilka produktu do koszyka w wszystkich wymienionych przez Ciebie sklepach i obserwować je przez kilka dni :)

    Po drugie cena nie zawsze równa się jakości. Byłam świadkiem kilku sytuacji, gdzie Matras wysłał "szczotki", a nie książki. Nie wspominając już o wątpliwej sytuacji finansowej tej księgarni.

    Najlepszym rozwiązaniem jest porównywanie cen w dniu, w którym chcemy książki zakupić :)
    Dodatkowo polecam zaglądać na strony i sprawdzać, czy dana księgarnia nie ma rabatów za zapis do newslettera jak np. taniaksiążka. Na starcie otrzymujesz -8%.

    Zastanawiam się również skąd wzięte są niektóre ceny. Jako przykład wzięłam Confess (ostatnio czytałam). Cena na Matrasie obecnie to 37,91 (!!!), na nieprzeczytane 29,04, taniaksiazka 27,53; empik - 29,93 :)
    Ja ze swojej strony polecam taniaksiazke.pl ze względu na przemiłą obsługę, darmowe zakładki, wlepki oraz świetnie zapakowane książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, przede wszystkim bardzo Ci serdecznie dziękuję za tak wyczerpujący komentarz!
      Muszę Ci przyznać rację z tym zmienianiem się cen. Sprawdzałam cenę kilku książek kolejnego dnia i były wyższe o złotówkę, ale to samo działo się na kilku księgarniach.
      Zaznaczyłam również, że te moje magiczne wyliczenia są bez rabatów więc cena tutaj też może ulec zmianie.
      Niemniej jednak za każdym razem jak robiłam zamówienie i porównywałam ceny w różnych księgarniach, to nieprzeczytane wygrywało nawet kilkunastoma złotymi.
      Wydaje mi się, że robiłam kiedyś zakupy na TaniejKsiążce i faktycznie dołączają oni zakładki (o wlepkach nic mi nie wiadomo, nie poszczęściło mi się :P )
      Jeszcze raz bardzo dziękuję za komentarz. mam nadzieję, że osoby, które tu przychodzą również je czytają ponieważ zawsze od kogoś można dowiedzieć się czegoś więcej :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!