Kiera Cass - Elita

Tytuł: Elita
Autor: Kiera Cass
Liczba stron: 326
Przekład: Małgorzata Kaczorowska
Wydawnictwo: Jaguar
Kategoria: Lit. młodzieżowa

To będzie chyba jedna z krótszych opinii w moim wykonaniu na temat książki. Uważam, że jest to spowodowane faktem, że zabieram się za recenzję miesiąc po przeczytaniu książki, ale postaram się zamieścić w niej wszystko co chciałam. 

Krąg dziewczyn uczestniczących w eliminacjach o koronę i serce  Maxona zawęża się coraz bardziej. Pozostało ich tylko sześć i wśród nich znajduje się ta jedyna.

Co mogę napisać na temat tej części przygód Ami? Z pewnością to, że nie porwała mnie historia równie mocno jak w pierwszym tomie. Brakowało mi pewnego dynamizmu. W pałacu organizowane były wyzwania, by za chwilę ktoś napadł na zamek, do tego ciągłe wahanie uczuć głównej bohaterki. Mówiąc w skrócie znaleźć tu można to co w każdej powieści gdzie jest dwóch facetów i jedna dziewczyna - ona się zastanawia, oni chcą ją tylko dla siebie. Brakowało mi również starć na linii America - Celeste. Była to raczej zimna wojna, gdzie jedna nie dogryzała drugiej, stojąc przed sobą twarzą w twarz, lecz działając i w ten sposób doprowadzając drugą uczestniczkę do furii.

Oczywiście nie zaliczam tej książki do pozycji "totalnego dna". Elita ma w sobie również coś co jednak przyciąga i zaciekawia. Wszystkie pomysły głównej bohaterki, jej przygody... bywało tak, że z napięciem czekałam na finał wątku. Autorka wplotła w powieść również to co bardzo sobie cenię w książkach, a mianowicie mały element - z pozoru nic nie znaczący - który w późniejszym etapie historii nabiera kolosalnego znaczenia. Przyznać też trzeba, że Kiera Cass nie wykreowała życia królewskiego jako pełnego wygód i przyjemnych chwil. Pokazała zarówno jasne jak i ciemne strony bycia władcą.

W Elicie będziemy mieli okazję być uczestnikami poruszających momentów, czasem przerażających. Dowiemy się trochę więcej o pozostałych uczestniczkach eliminacji. Jakie są, co sądzi o nich Maxon...

Mam nadzieję, że kolejny tom przygód Ami zaciekawi mnie troszkę bardziej niż Elita. W końcu ma się rozstrzygnąć jak potoczy się życie naszej głównej bohaterki. A Wy? jak myślicie? Na co zdecyduje się America? 

Moja ocena: Nie polecam, nie odradzam
Książka bierze udział w wyzwaniach:



You Might Also Like

5 Comments

  1. Mnie "Elita" mocno zawiodła i mam tylko nadzieję, że kolejne części mi to wynagrodzą :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też... ostatnio nie mam kompletnie weny na czytanie, jednak kolejna część czeka na mnie grzecznie na półce :)

      Usuń
  2. Ja mam serię za sobą i potraktowałam ją jak piękną bajkę, więc dobrze się przy niej bawiłam :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem fanem tego typu literatury, ale muszę przyznać, że okładki tej serii przykuwają wzrok :D

    Pozdrawiam :)
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również w głównej mierze zwróciłam na nie uwagę :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!