Wymarzone czytadełko

Do zabawy zaprosiła mnie Dominika z blogu http://czytelniadominiki.blogspot.com/ za co bardzo dziękuję. Nie od dziś wiadomo, że lubię takie akcje i jestem jak najbardziej za!
Zatem zaczynamy! :)
1. Jaki tytuł nosiłaby Twoja wymarzona książka?

Byłby "tytułem - hasłem". Czymś co jest zawarte w książce, jednak by to zrozumieć trzeba przeczytać parę stron.  W jednym ze swoich opowiadań mam tytuł "Layola - Księga Starożytnych" gdzie "Layola" to budynek - szkoła dokładnie, zaś "Księga Starożytnych" to przedmiot, o którym mowa będzie pod koniec książki.

2. Do jakiego gatunku literackiego można by ją zaliczyć?
Jestem zwolenniczką luźnych myśli, wyobrażeń i nieskończonych możliwości, dlatego stawiam na fantastykę gdzie wszystko może się zdarzyć. Gadające zwierzęta, latający ludzie, dar leczenia itd.

3. Do stylu pisarskiego jakich autorów mogłabyś/mógłbyś przyrównać formę treści w tej książce?
Tajemniczość Rowlingowej, luźność dialogowa jak Katarzyna Berenika Miszczuk oraz Ilona Anders, opis świata niczym Tolkien.

4. Gdzie miałaby się toczyć akcja książki?
W wymyślonym od podstaw przeze mnie świecie.

5. Kto byłby jej głównym bohaterem?
Młoda dziewczyna, która wraz z przebiegiem wydarzeń dojrzewałaby i zdobywała doświadczenie, oraz wiele cech które cenię w bohaterach - pewność siebie, odwaga, lojalność przyjaciołom...

6. Na czym opierałby się wątek przewodni?
Na ocaleniu świata i bliskich sobie osób, z wzruszającymi i poruszającymi momentami.

7. Książka posiadałaby szczęśliwe zakończenie czy też nie?
Zakończenie owszem szczęśliwe, jedna z części książki (która miałaby np 3 części) kończyła by się w kulminacyjnym momencie pozostawiając czytelnika z niedosytem :P

8. Napisana byłaby prostym językiem czy może treść kryłaby symbolizm i szczyptę filozofii?
Zależy jak na to spojrzeć. Opisy krajobrazów staram się pisać bardzo szczegółowo i używam wielu porównań oraz metafor. Dialogi wolę mieć luźne, wręcz potocznie brzmiące, tak samo myśli bohaterów luźne z milionem wielokropków, pytaniami retorycznymi itd. Filozofia? Jedynie w treści... jakiś ukryty kontekst, który bohater powoli by odkrywał, a wraz z nim czytelnik.

9. Co prezentowałaby okładka?
Odzwierciedlałaby tytuł, ale chciałabym, żeby była "czysta" coś jak Pretty Little Liars. Jeden przedmiot, obraz i tytuł. albo jakaś twarz...

10. A może już odnalazłaś/odnalazłeś "Wymarzone czytadełko? :)
Potter forever :D

Ja do zabawy nie zapraszam nikogo, ale nie oznacza to, że nikt nie można brać w tym udziału. Serdecznie polecam :)

You Might Also Like

1 Comments

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!