C.J. Daugherty - Zagrożeni

Tytuł: Zagrożeni
Autor: C.J. Daugherty
Liczba stron: 380
Wydawnictwo: Otwarte
Kategoria: Literatura dziecięca/młodzieżowa

Akademia Cimmeria stała się dla Allie czymś więcej niż szkołą – była jej schronieniem. Jednak grupa ludzi powiązanych z rodziną dziewczyny próbuje zniszczyć wszystko to, co dla Allie ważne. Co gorsza, ktoś blisko związany z uczniami Cimmerii dopuścił się zdrady i wszystkich opanowuje paranoja. W obawie przed atakiem Nathaniela wybuchają wewnętrzne walki.
Jednak to nie uderzenia z zewnątrz należy się obawiać…

Po świeżo przeczytanej drugiej części przygód Allie, niezwłocznie sięgnęłam po kolejną. Już na samym początku autorka zaczyna szarżować i nie ma jakiegokolwiek postoju czy stateczności.

Allie ucieka. Jest to zaskoczeniem zarówno dla jej przyjaciół, którzy nic o tym nie wiedzą jak i dla mnie... Myślałam, że po wydarzeniach kończących drugą część Sagi Wybranych, dziewczyna wróci do normalności, początek będzie spokojną sielanką ukazującą szkolne życie Sheridan i dopiero z biegiem czasu sytuacja się "zdynamizuje". Jakie było moje zaskoczenie kiedy zostałam wrzucona tak na prawdę na głębokie wody. Tutaj nie ma mowy o jakimkolwiek złapaniu oddechu! Ciągle coś się dzieje i nie ma zamiaru zwalniać swojego tempa. Jeden wątek się kończy, by z grubej rury rozpoczął się kolejny. 

Być może właśnie przez tę dynamikę jaka dzieje się w szkole, przez nadmiar informacji, jakie Allie musi sobie przyswoić o Nathanielu, jej relacje pomiędzy przyjaciółmi, a zwłaszcza Carterem i Sylvainem się pogorszyły. Nie chciałabym wiele zdradzać, jednakże wszystkim tym, którzy czekają na jakieś pikantne sceny z tą trójką w roli głównej to mogą już na dzień dobry odpuścić. W tej części autorka zdecydowanie skupia się na Nathanielu i jego podstępie przejęcia Cimmerii. 

Mimo że życie uczuciowe Sheridan poszło teraz w odstawkę, przeczytać można wiele ciekawych wątków, na przykład spotkania określonego przez Katie "Gangu" bardzo mi się podobały. Jest w nich coś takiego, że człowiek chce wiedzieć co dalej, jak i dlaczego.

Tak jak w poprzedniej części możemy być świadkami przyjaźni budującej się pomiędzy Nicole, Zoe, Rachel, Allie, Carterem i Sylvainem. Zauważyłam, że Nicole mimo swojej odmienności jest osobą mądrą co może świadczyć chociażby fakt, że po raz drugi to właśnie jej słowa mi się podobają bo są takie... mądre. 

"- Nie wstydź się blizn - powiedziała.
Zaskoczona Allie popatrzyła na nią przez ramię.
- Noś je z dumą - kontynuowała Francuzka. - Symbolizują wolę przetrwania. Twoją siłę."

Zoe zaś jako najmłodsza, wykazuje się niebywałą inteligencją, sprawnością fizyczną jak i w dużej mierze opanowaniem oraz lojalnością i wytrwałością w dążeniu do celu. Mimo swoich dziwnych zachowań jak na przykład bieganie po lesie w desperackim poszukiwaniu "drugiej sroki", dziewczynka zdecydowanie zaskarbiła sobie moją sympatię. W wielu sytuacjach to ona była gotowa pomóc kiedy reszta szukała wyjścia z opresji.

W dalszym ciągu nie wiemy kto jest szpiegiem Nathaniela, kryjącym się gdzieś w murach szkoły. Uczniowie mają zaufanie tylko do ściśle określonej grupki przyjaciół, zaś w Cimmerii panuje napięta atmosfera oczekiwania najazdu na szkołę. Autorka wykazała w Zagrożonych swoją agresywniejszą stronę. Była tu krew i brutalność jakiej nie doświadczyliśmy w dwóch poprzednich częściach.

Mam nadzieję, że pani Daughtery w czwartej części pozwoli mi się nacieszyć wątkiem miłosnym Allie i... no właśnie kogo? To co przeczytałam w Zagrożonych nie bardzo mi odpowiada, jednak z drugiej strony zostało to napisane w tak podstępny sposób, że sama jestem czysto głupia.

Zagrożonych oceniam jaką najgorszą z pośród części Sagi Wybranych. Lubiłam kiedy były opisywane zwykłe czynności uczniów i nauczycieli, kiedy bohaterowie mieli czas odetchnąć i każda strona nie była przesiąknięta strachem, smutkiem i niezdecydowaniem, które tutaj w sposób szczególny moim zdaniem wpłynął na opisywane zdarzenia w książce. Mimo tego jestem niezmiernie ciekawa co dalej! 

Zakończenie przyprawiło mnie o smutek... nie chciałam żeby tak się skończyło... jednakże dzięki temu mam wiele "teorii spiskowych" co może się dziać w czwartej części i muszę przyznać, że są to teorie wielce dynamiczne, wzruszające i przyprawiające o dreszcze, ale więcej Wam nie powiem.

Jako największą wadę tej książki uznaję datę jej wydania... po przeczytaniu Zagrożonych CHCE SIĘ WIĘCEJ! A tu lipa... bo kolejnej części jeszcze nie wydano i trzeba czekać. Zacisnąć przysłowiowe pośladki i poczekać. No ale kto jak nie my będziemy czekać? Damy radę! 

Moja ocena Warto przeczytać
Książka bierze udział w wyzwaniach:



 2,5 cm

You Might Also Like

0 Comments

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!