Zoe Sugg - Girl Online w trasie



Tytuł: Girl Online w trasie
Autor: Zoe Sugg
Liczba stron: 337
Przekład: Olga Siara
Wydawnictwo: Insignis
Kategoria: Lit. młodzieżowa


Pierwszy tom "Girl Online" wisi na moim blogu od prawie roku. Nie wiem jak u Was, ale w moim przypadku to pierwsze części i zapoznawanie się z nową historią jest najtrudniejsze i najbardziej męczące. Nie wiem czego się spodziewać, a poznawanie świata od podstaw czasem mnie męczy. Dopiero wgłębiając się w historię albo ją kocham albo nienawidzę. Jak było w przypadku "Girl Online"? Oceniłam ją jako dobrą książkę. Przyjemną i godną przeczytania na jeden raz. O ile taką opinię wystawiłam pierwszej części to "Girl Online w trasie" podobało mi się bardziej.
O Penny i Noah wie już każdy. Pomimo odległości jaka ich dzieli nadal się kochają i nic nie wskazuje na to by miało się coś zmienić, zwłaszcza, że nadarza się okazja by spędzić trochę czasu razem. Noah zabiera Penny w swoją europejską trasę koncertową i nie ma co ukrywać. Dziewczyna jest na prawdę szczęśliwa, że w końcu będzie mogła być bliżej swojego chłopaka. Czy jednak cały ten wyjazd się jej spodoba? Autora przestawia nam nowe postaci, w tym Blake'a, do którego Penny będzie czuła coś w rodzaju niechęci. Chłopak zrobi złe pierwsze wrażenie przez co za wszystko, co wydarzy się nie pomyśli dziewczyny będzie winić właśnie jego - najbliższego przyjaciela Noah. W drugim tomie również zostaniemy uraczeni masą wiadomości sms'owych i krótkimi notkami z bloga dziewczyny, który będzie dostępny tylko dla wybranych osób. Po wydarzeniach mających miejsce w "Girl Online", Penny zawiesi swoją działalność na blogu i wszystko co zostaje na nim umieszczone jest tylko dla najbliższych przyjaciół dziewczyny. 
W trasie dziewczyna musi zmagać się z wieloma przeciwnościami losu w tym również z tym, że jej chłopak ma tak napięty grafik, że gdy tylko kończy wywiady, wszelakiego typu rozmowy z ważnymi osobistościami, nie myśli o niczym innym jak o spaniu. Dziewczyna zaczyna czuć się samotna i oszukana. Nie takich wakacji się spodziewała. 


Czy chłopak Penny udowodni jej, że jest ona dla niego równie ważna jak kariera zawodowa muzyka? O tym będziecie musieli się przekonać sami, ja zaś jedynie mogę Wam polecić tę pozycję. Żałuję, że tak szybko dobiegła końca. Polubiłam postacie wykreowane przez Zoe jak i fabularnie książka mnie zainteresowała. W "Girl Online w trasie" poznajemy wiele ciekawych osób, bohaterowie drugoplanowi również dostali swoje trzy grosze i na przykład mamy możliwość poznania bliżej osoby Elliota - przyjaciela Penny. Ta cześć nie opiera się jedynie na wątku "Penny & Noah", a pozwala nam ujrzeć kawałek życia pozostałych bohaterów.
Niejednokrotnie na własną rękę próbowałam rozwiązywać zagadki jakie postawiła przed czytelnikami autorka i muszę przyznać, że moje domysły za każdym razem były nietrafione, z czego akurat bardzo się cieszę, ponieważ moje domysły w większości kończyły się "bad endem". 
Po raz kolejny zwrócić uwagę trzeba na okładkę i ogólny wygląd książki. "Girl Online w trasie", tak jak jej poprzednicza, oprawiona jest w twardą okładkę, a czcionką jaką napisana jest cała historia, jest przyjemna dla oka. Sprawia wrażenie dużej, przez co wydaje się, że w zastraszającym tempie pochłoniemy pozycję. Na ostatnich stornach umieszczono zdjęcia autorki. Nie wiem czemu, ale mi się podoba. Biorąc do ręki tę książkę, miałam poczucie, że trzymam estetyczną, nie zapaćkaną pierdołami pozycję. Była taka... czysta. Co prawda okładka pierwszego tomu bardziej mi się podoba, ale ta też jest dobra. Mamy na niej również podpowiedzi odnośnie fabuły.
Zakończenie historii jest moim zdaniem dwuznaczne, pozwalające czytelnikowi myśleć, że nie jest to ostatnia część przygód Penny i Noah. Mam nadzieje, że ten mój domysł jest akurat prawdziwi, ponieważ chciałabym przeczytać jeszcze więcej!
Wydaje mi się, że drugi tom jest napisany w sposób bardziej przemyślany. Mamy tutaj pewne tajemnice, które chcemy odkryć, ukazują się wątki poboczne, mamy możliwość poznać kolejne postaci, a wszystko to ładnie łączy się z główną bohaterką.
Polecam tę pozycję wszystkim, którzy lubią luźne historie, które odciągną Was od ulubionych gatunków. Książkę czyta się przyjemnie i szybko, a historia intryguje na swój sposób. Jeśli ukaże się kontynuacja, na pewno będę jedną z tych, którzy zaopatrzą się w egzemplarz.

Moja ocena: Bardzo dobry

Książka bierze udział w wyzwaniach:

You Might Also Like

4 Comments

  1. O książce słyszałam, ale chyba odpuszczę sobie czytanie na lepsze czasy :) Ostatnio za dużo przewija się u mnie młodzieżówek... :)

    world-chinese-rat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w dalszym ciągu próbuje przeczytać swoje półkowe zasoby :)

      Usuń
  2. Ja przeczytałam pierwszy tom... bez euforii. ;)
    Miła, sympatyczna opowiastka z oczywistym zakończeniem - coś w sam raz dla młodszego czytelnika ;)
    Swój egzemplarz planuję oddać do biblioteki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy tom faktycznie był średniaczkiem. Uważam, że drugi był lepszy :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że poświęciłeś swój czas i przeczytałeś mój wpis. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każdą radę i krytykę. Mam nadzieję, że jeszcze do mnie zawitasz czytelniku!